Spórolós linképítés a gazdaságosság jegyében?

A linképítés összetett folyamat, s mint ilyen számtalan részegységből áll. Ezek nem egyszer költségeket vonnak maguk után, pontosabban vonnának, ha az adott megbízónak lenne miből gazdálkodni. Ám az esetek jelentős százalékában nincs. De mi van akkor, ha a tejbe aprítandó kenyér a horizonton túl van? Marad az örökös éhezés vagy más módon is jól lehet lakni? Átfordítva a témára a kérdést: a linképítés csak komoly anyagi áldozatokkal valósítható meg?

A válasz egyértelműen: nem. A tartalomfrissítés az egyik legolcsóbb megoldás, amivel az organikus keresési eredményekre is hatást gyakorolhatunk.

Mik azok a PR cikkek és miért nélkülözhetetlenek?

Az optimális tartalom kialakítása nem azt jelenti, hogy kontextus és összefüggés nélkül egymásra ömlesztünk néhány mondatot és kész, publikálhatjuk is. Egykor, amikor még egészen más metodika alapján működtek a google algoritmusai, ideig-óráig működött ez a stratégia, de ez már ezer éve nem így megy. Mert a tartalom célok ide vagy oda, elsősorban a felhasználóknak szólnak.

Hogyan akarunk úgy új vásárlókat behozni, és a régieket megtartani, ha az oldalon lévő anyagok hiányosak, unalmasak és kiábrándító stílusúak?

Nyilván egyetlen ember sem fogja önként belehajtani a fejét a minősíthetetlen szövegolvasás giotinjába.

De persze erre nincs is szükség. A PR cikkek olyan tartalmak, amik releváns információkkal szolgálnak, tájékoztatnak, érdekesek, figyelem felkeltőek, érdekfeszítőek, egyszóval élmény őket olvasni.

Mi történik akkor, amikor a látogató falja a sorokat?

Amikor az oldalra befutó felhasználók felfedezik az értékes szövegírás produktumait, akkor időről-időre vissza-visszanéznek, leellenőrizve, hogy könnyen múló égi tüneménnyel találkoztak vajon, vagy a frissülés folyamatos és megbízható. Amikor megtapasztalják, hogy nem a “csalfa, vak remény” vezette őket, akkor újra és újra visszatérnek. Vagyis törzsgárda taggá válnak. Megismerik a termékeket, szolgáltatásokat, a brandet és vélhetően a vásárlást sem hagyják ki.

Erre alkalmasak a minőségi szövegek: potenciális vásárlókat hoznak be az internetes térbe.

Az eredményes linképítés kis költségvetéssel és nagy odafigyeléssel kivitelezhető!

A fentiek fényében világossá válik, hogy a linképítés egyik legeredményesebb, és egyben leginkább pénztárcakímélőbb módja a folyamatos, monitorozáson alapuló tartalomfrissítés. A felhasználók igényeinek felmérése, megismerése roppantul fontos, lévén csak a releváns adatok tudatában alakíthatóak megfelelően a szövegek. Nyilván a cél az adott brand népszerűségének növelése és persze a keresőoptimalizálás, de ezen a területen minden célhoz vezető út a látogatók szívén keresztül vezet.

Hogyan tovább, ha gömbölyödik a céges malacpersely?

Ha a tartalomfrissítés meghozta a várt eredményeket, s közben a rendelkezésre álló muníció is gyarapodott, akkor tovább lehet lépni az oldalmotor lecserélésére, a design átalakítására, a felhasználóbarát felület kialakítására, a látványelemek megtervezésére, megvalósítására, a honlap teljes ráncfelvarrására és szépészeti beavatkozására.

A siker így válhat teljessé, hiszen, ha minden részlet a helyére kerül, összhangban mind a Google algoritmusainak elvárásaival, mind a felhasználók igényeivel, akkor az elsöprő siker nem maradhat el!