4 csíranövény, amit érdemes kipróbálnod!

A csíranövények fogyasztása egyre népszerűbb, köszönhetően annak, hogy számos egészségre gyakorolt pozitív hatásuk ismert, valamint változatosan illeszthetők be az étrendbe. Salátákban, hidegtálak mellé, szendvicsek feltétjeként, vagy éppen joghurtba keverve is fogyaszthatjuk őket.
4 csíranövény, amit érdemes kipróbálnod!

A csíráztatás elfoglaltságnak sem utolsó és jó alternatívát kínál, ha szeretnénk saját termesztésű, friss zöldséget enni a téli időszakban is, amikor nincs mód a kertészkedésre, de természetesen nem muszáj csak erre az időszakra korlátoznunk a csírafogyasztást.

A csíráztatás nem igényel speciális eszközöket, szinte bármilyen edény, vagy a boltban kapható több szintes csíráztató edény is megfelelő hozzá. Ezen kívül csíráztatásra alkalmas magokra, vízre és szobahőmérsékletre, és néhány nap türelemre van szükség.

A csíráztatás során egyedül arra kell figyelnünk, hogy ne hagyjuk berohadni a magokat, rendszeresen öblítsük át és csepegtessük le őket. Cikkünk további részében négy csíranövényt mutatunk be.

Brokkoli csíra

A zöld rózsáival igencsak dekoratívnak számító brokkoli termesztése időigényes folyamat, a legrövidebb tenyészidejű fajták is nagyjából 65 nap múlva szedhetők. Nem úgy a brokkoli csíra, mely 3-7 nap múlva már fogyasztható.

Íze, nevével ellentétben inkább a friss káposzta ízére emlékeztet, enyhén csípős. Müzliben, túróban, joghurtban, vagy salátakeverékben egyaránt fogyaszthatjuk. A brokkoli csíra, vitaminokban, ásványi anyagokban és enzimekben is gazdag. Ha nincs lehetőségünk a brokkoli termesztésére, tegyünk vele egy próbát a csíráztatóban!

Retek csíra

A kora tavaszi időszak egyik jellemző zöldsége a frissen termesztett retek, mely rendkívül ízletes és egészséges hozzávalója a szendvicseknek, reggeliknek. Ha szeretnénk ízletes retek ízű csemegét fogyasztani az év egyéb időszakaiban is, akkor próbáljuk ki a retek csírát!

A retek csíra, kezdők számára is bátran ajánlható csíranövény, ugyanis, már 3-5 nap múlva fogyasztható, azaz hamar jön az első sikerélmény, valamint viszonylag problémamentes is. Elég naponta átöblíteni és lecsepegtetni a magokat, majd pedig várni a csírázást.

A retek mag, abból a szempontból is hálás, hogy alkalmas nem csak csíra, hanem mikrozöldség készítésére is. A mikrozöldségek valamivel nagyobbak a csíranövényeknél és már az első igazi levelük is kifejlődött. A retek csírát a brokkoli csírához hasonló módon fogyaszthatjuk.

Cékla csíra

A C-vitaminban rendkívül gazdag cékla, legtöbbször, mint savanyúság kerül az asztalra, kevesen tudják, hogy csíra formájában is fogyasztható. A cékla csíra, a friss zöldségtől eltérően erőteljes, kesernyés ízű, ezért érdemes lucerna csírával keverni, mely jól illik hozzá és lágyítja az ízét.

Ásványi anyagokban és vitaminokban is rendkívül gazdag, további előnye, hogy 4-7 nap múlva már fogyasztható is. Rendkívül dekoratív csíranövény, feldobhatjuk vele a salátákat, szendvicseket is!

Vöröshagyma csíra

A kertben termesztett vöröshagyma, számos hagyományos magyar étel alapját képezi napjainkban is, valamint a népi gyógyászat is alkalmazza. A vöröshagyma csíra még nem tett szert ilyen népszerűségre, pedig egy igazán értékes növényről van szó.

A vöröshagyma csíra ásványi anyagokban és vitaminokban is gazdag, kellemesen fűszeres, enyhén hagyma ízű, salátákhoz, sajtokhoz, sőt még a tésztafélékhez is jól passzol. A hosszabb csírázási idejű csíranövények közé tartozik, 10-14 nap múlva fogyasztható.

A csíráztatás során odafigyelést igényel, az apró magok könnyen berohadhatnak. Naponta öblítsük át, majd pedig alaposan csepegtessük le őket. A kész vöröshagyma csírát egy hétig tudjuk tárolni a hűtőben.

Bízunk benne, hogy cikkünkkel sikerült kedvet csinálnunk a csíráztatáshoz.

Kép forrása: Pixabay.com

Kapcsolódó cikkek